Subscribe:

ESRA EROL KARA DUVAK KİTABI Konusu ve İçeriği

Esra Erol'un "Kara Duvak" adlı kitabının konusu ve içeriği hakkınde detaylı bilgi:

Esra Erol, çocuk yaşta gelin olan kadınlar için 'gerçek' bir kitap yazmış, buradaki hiçbir şey kurgu değil! Kimi kendine tecavüz eden adama gelin edilmiş, kimi aşkın heyacanına kapılıp çoçuk yaşta evliliğe 'evet' demiş on beş kadın ve onların hikâyeleri... Erkeklerinin sevdikleri kadını imzadan sonra neden başka biri yapmaya çalıştıklarını, sadece 'aşk' üzerine bina edilen evliliklerin ilk depremde nasıl yıkıldığını, kirişlerinden kolonlarından çalınmış evlilikleri konuştuk...'Çocuk gelinler' sadece Güney Doğu'nun bir sorunu mu? 'Evlenenince düzelir', 'Beyim, ne yapsa yeridir!' klişelerine Esra Erol ne diyor? Genç kızlara tavsiye ne?

Gözü kör eden 'aşk'ın gözünü bir nebze olsun açmak için yazılmış bir kitap Kara Duvak, çocuk gelinler ablalarının, teyzelerinin hatalarını tekrarlamasın diye...

Kara Duvak'ta 15 kadın var, 4'ü isimsiz ve geri kalanlar da soyisimsiz. Bu kadınlara nasıl ulaştınız?

Bu kadınların hepsi programa evlenmek için gelen kadınlar. Onların hayat hikâyelerini, çocuk yaştaki gelinlerin hikâyesini insanlarla paylaşmak istedik. Yaptığımız röportajları, kitaba dönüştürelim ve biraz da insanların gözüne sokalım istedik aslında. Ben de hem bir kadın hem bir televizyoncu hem de 'çocuk gelinler' konusunda hassas biri olarak, kadına her türlü şiddetin karşısında durmak istedim.

Kötü evliliklerin en büyük mazereti olarak 'aşk' çıkıyor karşımıza. Kitapta görüyoruz ki kuvvetli bir aşk kuvvetli bir evliği getirmiyor!

Herkes âşık olduğunu sanıyor! Âşık olmak dünyanın en güzel şeyi. Hepimiz, bedenimizin yenilenmesi için, beynimizin yenilenmesi için, yeni bir enerjiye sahip olmak için âşık olmayı seçiyoruz. Evlilik monotonlaştığı zaman da bir kıyamet kopartıyoruz ve "Bu evlilik nereye gidiyor, biz birbirimizden uzaklaştık mı", diyoruz. O da aşkın bir belirtisi aslında, ama bu kitaptaki kadınların hayatlarında sadece aşkları var! Benim de bir aşkım var, ben de bir adamı seviyorum, ben o adama 22 yaşında âşık oldum ve o ilişkimi de aşkımı da sürdürdüm. Nihayetinde evlilikle sonuçlandırdım ve bir çocuk doğurdum, ama tüm bunlarla birlikte yürüyen bir de 'Esra' var! Özgüvenimi doyurduğum, egomu doyurduğum, kendimi tatmin ettiğim, var olduğumu ispatladığım bir alanım var! Benim sadece 5 yıldır popüler bir kimliğim var, ama ondan önce de çalışma hayatı olan, gelecekle ilgili kendi adına fikir ve görüşleri olan biriydim! Ama elinizde sadece aşkınız varsa ve hayatınızı bir adama bağlıyorsanız, aslında yıkım orada başlıyor...

Kaynak: sabah.com.tr

0 yorum:

Yorum Gönder